خبرگزاري چيست؟ + چرا امروزه پايگاه هاي خبري مهم هستند؟

5 مورد از بدترين گيم هاي تاريخي كه حتي نبايد از كنارشان رد شويد!

خبرگزاري چيست؟ + چرا امروزه پايگاه هاي خبري مهم هستند؟

۲ بازديد

امروزه يكي از دغدغه هاي مردم پيدا كردن منبع سالم و صحيح براي اعمال متعددي مانند:

  • ·      اطلاع از اخبار داخلي و خارجي 
  • ·      پيدا كردن جواب براي سوال خود
  • ·      پيدا كردن منبع براي مقاله خود
  • ·      يادگيري آشپزي

و بسياري از كارهاي ديگر است كه پايگاه هاي خبري مي توانند گزينه خوبي براي اين اعمال باشند. اما آيا هر خبرگزاري و پايگاه خبري مورد اعتماد است؟

با ما همراه باشيد تا باهم به اين مسئله مهم بپردازيم...

خبرگزار چه كسي است؟

اگر موافق باشيد بياييد قبل از هرچيز به اين مسئله بپردازيم كه اصلا خبرگزار چه كسي است.

خبرگزار و يا خبرگزاران كساني هستند كه از منابع مختلف و يا خبرنگاران اخبار و يا اطلاعات موجود را به هر روشي گرفته و با بررسي و اضافه يا كسر كردن برخي چيز ها آن اطلاعات را براي عموم به اشتراك مي گذارند كه به اختصار به اين كار خبرگزاري نيز گفته مي شود.

خبرگزاري چيست؟

اما خبرگزاري چيست. خبرگزاري درواقع يك سازمان است كه اخبار را از يك كشور يا ديگر كشورهاي جهان جمع آوري مي كند و اين اخبار را از راه هاي مختلفي مانند:

  • ·      راديو
  • ·      مجله يا روزنامه
  • ·      وب و وب سايت
  • ·      كانال تلويزيوني
  • ·      شبكه هاي مجازي همانند تلگرام و اينستاگرام

و ساير رسانه ها به انتشار عموم مي رساند.

در اين ميان خبرگزاران و سازمان هاي خبرگزاري بايد مراقب اعمالي همچون شايعه پراكني، اخبار دروغ، نشان دادن نژاد پرستي و جبهه گيري در مقاله و اخبار منتشر شده توسط خود جلوگيري كنند.

به طور كلي خبرگزاري كاري مملوع از ريزه كاري است. افراد در اين كار بسيار محتاط و مراقب باشند زيرا مي توانند با انتشار اخبار دروغ منجر به باور غلط در بسياري از افراد شوند و آنان را به انجام كارهاي اشتباه بياندازند كه در گذشته نمونه هايي از اين اتفاقات بوده و كم نيست!

حال كه با مفهوم خبرگزار و خبرگزاري آشنا شديد، بياييد تا با يكي از جديدترين راه ها براي انتشار اخبار و مقالات مفيد آشنا شويم...

پايگاه خبري چيست؟

پس از پيشرفت تكنولوژي و به وجود آمدن اينترنت و وب سايت، در طول زمان گرايش مردم به خواندن اخبار و مقاله در وب سايت ها بيشتر شد به صورتي كه مخاطبين خبرگزاري پيگيري و خواندن اخبار از طريق وب سايت را به مجله، روزنامه و... ترجيح مي دهند.

همين موضوع كافي بود تا طراحي سايت شكل گيرد و طراحان سايت شروع به ساخت سايت هاي اختصاصي براي خبرگزاري ها شوند كه در ادامه اين سايت هاي اختصاصي خبرگزاران به اسم پايگاه خبري در اذهان مخاطبين نام گرفت.

پس درواقع پايگاه خبري، وب سايت مشخص و اختصاصي خبرگزاران مي باشد.

امروزه موفقيت و به نام شدن يك سازمان خبرگزاري بدون يك وب سايت و پايگاه خبري، به دور از ذهن به نظر مي رسد.

چرا به يك پايگاه خبري نياز داريم؟

امروزه يكي از سريع ترين راه  ها براي اطلاع از اخبار و دانش هاي مختلف و حتي مقايسه آن با ديگر مطالب موجود همين وب سايت ها و پايگاه هاي خبري هستند.

پس چرا نبايد از اين تكنولوژي به اين خوبي و كارآمدي استفاده نشود؟

جالب ترين موضوع درباره همين پايگاه هاي خبري كه در بالا به آن اشاره كرديم همين مقايسه صحت و راستي مقالات موجود در سطح وب است كه بسيار براي مخاطبين خبر و خبرگزاري مفيد واقع مي شود. به طوري كه اگر درمورد درستي هرمقاله اي اعم از اخبار جهان، آشپزي، ورزش، سلامت، هنر و... در يك مقاله شك داشته باشيد، مي توانيد با جست و جوي همان مقاله در پايگاه هاي خبري ديگر و مقايسه آن با مقاله قبلي به يك نتيجه صحيح تر دست پيدا كنيد.

پايگاه خبري چگونه شكل مي گيرد؟

امروزه پايگاه هاي خبري به دو صورت در وب سايت شكل مي گيرند...

1.  ساخت پايگاه خبري به صورت دستي و با برنامه نويسي

2.  ساخت پايگاه خبري با امكانات آماده مرورگر

1.ساخت پايگاه خبري به صورت دستي

در اين روش سازمان خبرگزاري بايد برنامه نويساني را استخدام كرده و در يك پروسه بلند مدت به يك وب سايت دست ساز و قابل تغيير دست پيدا كند.

2.ساخت پايگاه خبري با امكانات آماده مرورگر

در اين روش از ساخت پايگاه خبري، بايد از ابزار هايي مانند وردپرس براي ساخت پايگاه خبري استفاده كرد كه بسيار ساده تر و به صرفه تر از ساخت پايگاه خبري به صورت دستي است.

وردپرس چيست؟

همان طور كه گفته شد وردپرس يك ابزار براي ساخت پايگاه خبري به صورت اتوماتيك مي باشد.

درواقع وردپرس براي خبرگزاران و محتوا نويسان يك بستر آماده و به صرفه آماده كرده تا همه بتوانند با محيط ساده و كارآمد وردپرس، به نشر اطلاعات مفيد بپردازند.

وظيفه خبرگزاران در پايگاه خبري چيست؟

اما وظيفه خبرگزاران در پايگاه خبري چه خواهد بود؟ خبرگزاران بايد با رعايت قوانيني كه در بالا ذكر كرديم مانند:

  • ·       شايعه پراكني
  • ·       گفتن دروغ
  • ·       چسبيدن به حواشي
  • ·       دوري از موضوعات اصلي
  • ·       نشر اطلاعات همراه با حس نژاد پرستي و جبهه گيري

اطلاعات موجود را به بهترين شيوه بهينه سازي كرده و براي مخاطبين قرار دهند.

خبرگزاران از چه روشي براي بهينه سازي اطلاعات استفاده مي كنند؟

روش هاي متعددي براي بهينه سازي اطلاعات و نشر آن وجود دارد؛ اما پر استفاده ترين اين روش ها استفاده از سئو است.

با مطالعه سئو متوجه مي شويد كه خبرگزاران بايد در برابر بسياري از قانون هاي مرورگر گوگل سر خم كرده و تلاش به رعايت تك تك اين قانون ها كنند. زيرا در غير اين صورت با علائم ناخوشايندي مانند پنالتي سايت و يا ديده نشدن مقالات خود مواجه خواهند شد!

از نمونه قانون هاي سئو براي توليد محتوا...

  • بررسي كمي و يا زيادي كلمه كليدي مقاله
  • بررسي فشرده و يا فاصله دار بودن مقاله
  • دقت به تكراري و كپي نبودن مقاله
  • استفاده از عكس هاي اورجينال و يا حداقل مرغوب براي مقاله
  • دقت به درازاي مقاله
  • دقت به مفيد بودن مقاله
  • دقت به دروغ نبودن مقاله

و بسياري از قانون هاي ديگر كه بايد تماميشان رعايت شوند!

چگونه مي توانيم به يك پايگاه خبري اعتماد كنيم؟

شما مي توانيد با توجه كردن به مسائل بالا يك پايگاه خبري را به صورت كامل ارزيابي كنيد.

 براي مثال با مقايسه كردن مقاله يك پايگاه خبري با يك پايگاه خبري ديگر، مشاهده اوجينال و يا مرغوب بودن عكس هاي پايگاه خبري و... از روش هاي ذكر شده مي باشد.

شما از روي زيبايي نوشتاري مقالات يك پايگاه خبري نيز مي توانيد آن را ارزيابي كنيد.

 اگر هم مي خواهيد مطمئن شويد كه مقالات آن پايگاه خبري اورجينال است، مي توانيد از ابزار هاي تشخيص كپي استفاده كنيد كه مقاله مورد نظرتان را با تمام مقالات وب مقايسه مي كند!

اما از اصلي ترين موارد، به روز بودن سايت خبري است كه مهم ترين فاكتور براي جذب مخاطب به شمار مي رود و به طور قطع بايد رعايت شود.

نتيجه گيري

همان طور كه مشاهده كرديد، پيدا كردن يك پايگاه خبري با كيفيت و اعتماد كردن به آن كار ساده اي نيست و بسيار وقت گير است.

پيشنهاد

اما ما با جست و جو و تحقيق پيوسته، يكي از بهترين پايگاه هاي خبري يعني پايگاه خبري دنياي برند را براي شما پيشنهاد مي دهيم.

دنياي برند تمام قوانين ذكر شده را رعايت كرده و به مخاطبين خود مقالاتي اورجينال و با كيفيت ارائه داده و مهم ترين فاكتور يعني به روز بودن را به صورت كامل رعايت ميكند.

نظر شما چيست؟

 چه راه هايي براي شناسايي پايگاه خبري با كيفيت پيشنهادمي دهيد؟

آيا شما هم پايگاه هاي خبري با كيفيتي مي شناسيد؟

منبع: http://brandworld.news/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد